Διάβασα στο "ΦΙΛΙΑΤΕΣ - ΡΑΔΙΟΦΙΛΙΑΤΙ" το άρθρο του "ελεύθερου σκοπευτή" που αναφέρεται στην αρχική χάραξη της Εγνατίας και στην ανάγκη να συνδεθεί ο δήμος Φιλιατών με τον σημαντικό αυτό οδικό άξονα και μου δόθηκε η εντύπωση πως επρόκειτο για τον επικήδειο αυτής της τόσο σπουδαίας επιδίωξης για την ακριτική περιοχή της Ηπείρου που είναι εντελώς απομονωμένη σήμερα.
Πράγματι ο στόχος της σύνδεσης των Φιλιατών και της Μουργκάνας με την Εγνατία οδό δεν είναι ουτοπία όπως λένε αρκετοί ούτε εύκολη υπόθεση. Αν όμως δεν το πιστέψουμε ΠΡΩΤΑ ΕΜΕΙΣ δεν έχουμε καμιά ελπίδα να πείσουμε και τους αρμόδιους (και μη) για την αναγκαιότητα αυτού του έργου.
Και φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να εγκαταλειφθεί ο στόχος αυτός, μέχρι τη στιγμή που θα ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ, γιατί χωρίς σύνδεση με τους εθνικούς οδικούς άξονες και τη βελτίωση του τοπικού οδικού δικτύου, που σήμερα έχει εγκαταλειφθεί στη μοίρα του, ολόκληρος ο δήμος Φιλιατών και ιδιαίτερα το ορεινό του τμήμα της Μουργκάνας δεν έχει απολύτως καμία τύχη...!
Άρα όλοι οι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής θα πρέπει, αν θέλουν να μην δουν αυτόν τον πανέμορφο τόπο να αργοπεθαίνει, να κάνουν πρωταρχικό τους στόχο τη σύνδεση της περιοχής όχι μόνο με την Εγνατία αλλά και με την Ιόνια οδό στην περιοχή του Πωγωνίου που αποτελεί και φυσική συνέχεια της Μουργκάνας!
Ο δήμος, οι αδελφότητες των χωριών και η Ομοσπονδία Μουργκάνας έχουν να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο σ' αυτή την προσπάθεια, ενώ και η ένταξη της περιοχής στα προγράμματα της Βόρειας Πίνδου είναι πολύ σπουδαίο εργαλείο που θα πρέπει να αξιοποιηθεί κατάλληλα.
Υπάρχει ακόμα ελπίδα (άλλωστε η ελπίδα πεθαίνει τελευταία) αφού πρώτα το πιστέψουμε όλοι και κινητοποιηθούμε προς την κατεύθυνση αυτή.
Πράγματι ο στόχος της σύνδεσης των Φιλιατών και της Μουργκάνας με την Εγνατία οδό δεν είναι ουτοπία όπως λένε αρκετοί ούτε εύκολη υπόθεση. Αν όμως δεν το πιστέψουμε ΠΡΩΤΑ ΕΜΕΙΣ δεν έχουμε καμιά ελπίδα να πείσουμε και τους αρμόδιους (και μη) για την αναγκαιότητα αυτού του έργου.
Και φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να εγκαταλειφθεί ο στόχος αυτός, μέχρι τη στιγμή που θα ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ, γιατί χωρίς σύνδεση με τους εθνικούς οδικούς άξονες και τη βελτίωση του τοπικού οδικού δικτύου, που σήμερα έχει εγκαταλειφθεί στη μοίρα του, ολόκληρος ο δήμος Φιλιατών και ιδιαίτερα το ορεινό του τμήμα της Μουργκάνας δεν έχει απολύτως καμία τύχη...!
Άρα όλοι οι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής θα πρέπει, αν θέλουν να μην δουν αυτόν τον πανέμορφο τόπο να αργοπεθαίνει, να κάνουν πρωταρχικό τους στόχο τη σύνδεση της περιοχής όχι μόνο με την Εγνατία αλλά και με την Ιόνια οδό στην περιοχή του Πωγωνίου που αποτελεί και φυσική συνέχεια της Μουργκάνας!
Ο δήμος, οι αδελφότητες των χωριών και η Ομοσπονδία Μουργκάνας έχουν να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο σ' αυτή την προσπάθεια, ενώ και η ένταξη της περιοχής στα προγράμματα της Βόρειας Πίνδου είναι πολύ σπουδαίο εργαλείο που θα πρέπει να αξιοποιηθεί κατάλληλα.
Υπάρχει ακόμα ελπίδα (άλλωστε η ελπίδα πεθαίνει τελευταία) αφού πρώτα το πιστέψουμε όλοι και κινητοποιηθούμε προς την κατεύθυνση αυτή.
Και για του λόγου το αληθές παραθέτω ένα απόσπασμα από την ερώτηση που έγινε στις 8/4/2011 στη Βουλή για τον κάθετο άξονα της Εγνατίας, Ηγουμενίτσα - Σαγιάδα - Μαυρομάτι:
"...Τον Οκτώβριο του 2010 ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Ι. Μαγκριώτης ανακοίνωσε, από τη Θεσσαλονίκη, την κατασκευή δεκατριών(!!!) νέων κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας στους οποίους όμως δεν συμπεριλαμβάνεται ο άξονας Ηγουμενίτσα - Σαγιάδα - Μαυρομάτι."
Οι Μακεδόνες έχουν τη δυνατότητα να "πιέσουν" για κάθετους άξονες και να τους πετύχουν,
οι Θεσπρωτοί δεν μπορούν "να κινηθούν ανάλογα"(*) και να βγάλουν τον τόπο τους από την απομόνωση;
(*) αφού φαίνεται πως ακόμα, στην Ελλάδα του 2011, ο σχεδιασμός των έργων υποδομής γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο των γνωριμιών και του ρουσφετιού...