Το διάβασα στο πολύ ενδιαφέρον ιστολόγιο "Homa Educandus"
και παραθέτω αυτό το εξαιρετικό άρθρο από την Maria Lampridou που έχει τίτλο:
και παραθέτω αυτό το εξαιρετικό άρθρο από την Maria Lampridou που έχει τίτλο:
"Εκδίκηση μυρίζει το κόψιμο κάθε δρομολόγιου προς την ορεινή Θεσπρωτία"
Έκοψαν τις τελευταίες μέρες κάθε δρομολόγιο προς τα χωριά της ορεινής Θεσπρωτίας που βρίσκονται κατά μήκος του παλιού εθνικού δρόμου για Γιάννενα. Τα χωριά δηλαδή που βρίσκονται πάνω από τη Μενίνα και μέχρι τα σύνορα του νομού.
Δεν άφησαν ούτε ένα λεωφορείο την εβδομάδα. Όπως έχουν άλλα χωριά που βρίσκονται πέρα από το ποτάμι.
Και σε ερώτηση που έκανα χτες βράδυ στα ΚΤΕΛ Ηγουμενίτσας, πώς μπορύμε να πάμε στα χωριά αυτά, μου απάντησαν:
- Με ταξάκι!
Ευτυχώς που βρήκαν τη λύση. Αν βρουν και εκατό ευρώ που χρειάζονται για να πάρεις ταξί, όταν ειδικά το Μνημόνιο σου έχει πετσοκόψει το μισθό ή τη σύνταξη, να τους ευχαριστήσουμε κι από πάνω. Γιατί το κόψιμο του λεωφορείου θα επιτρέψει να ταξιδεύουμε σαν προύχοντες. Να γλιτώνουμε και τον ποδαρόδρομο μέχρι τον εθνικό δρόμο που περνούσε το λεωφορείο του ΚΤΕΛ.
Για ποιο λόγο άραγε συνέβη αυτό; Γιατί τέτοια ακηδία και προς τους κατοίκους της περιοχής και προς τον τόπο που βρίσκεται δίπλα στα σύνορα και μια τέτοια απόφαση θα τον οδηγήσει στην ερήμωση προκαλώντας και εθνικούς κινδύνους;
Δεν μπορούμε να μην υποψιαζόμαστε πως το θέμα συνδέεται με τους μετανάστες. Τους παράνομους μετανάστες της Ηγουμενίτσας. Που προχτές το πρωί με μια πρωτοφανή αστυνομική επιχείρηση τους ξήλωσαν από τα παραπήγματα που είχαν δημιουργήσει στην άκρη της πόλης. Και με αποτέλεσμα αρκετοί απ' αυτούς να τραυματιστούν.
Πριν λίγο καιρό είχαν προσπαθήσει αυτούς τους μετανάστες να τους μετακομίσουν σε παλιό στρατόπεδο στα σύνορα Θεσπρωτίας - Ιωαννίνων, δίπλα στον παλιό εθνικό δρόμο Ηγουμενίτσας - Ιωαννίνων. Και συγκεκριμένα στη Βροσίνα.
Το σχέδιό τους δεν πέρασε. Η τοπική κοινωνία ξεσηκώθηκε και ακαριαία ήταν και η αντίδραση του Δημάρχου Ζίτσας. Έτσι ναυάγησε η επιχείρηση υποβάθμισης της περιοχής και της Βροσίνας αλλά και των χωριών της ορεινής Θεσπρωτίας που βρίσκονται κοντά της.
Ταυτόχρονα στη νότια Θεσπρωτία παίζει ένα άλλο σοβαρό θέμα. Ο αγωγός φυσικού αερίου. Που θέλουν να τον περάσουν από το τουριστικότερο μέρος του νομού, την περιοχή Σύβοτα - Πέρδικα - Πάργα. Κι εκεί οι αντιδράσεις των κατοίκων είναι τεράστιες. Μα και τα συμφέροντα από τη διέλευση του αγωγού (που θα κουβαλάει αέριο στη γειτονική Ιταλία και είναι τουρκικών και ιταλικών συμφερόντων) ακόμη πιο τεράστια...
(δείτε εδώ http://www.preveza-info.gr/node.php?id=1659 τις εξελίξεις για τον αγωγό)
Έτσι κάτι έπρεπε να γίνει και γρήγορα. Να απομακρυνθούν τουλάχιστον οι μετανάστες από την Ηγουμενίτσα και να σταματήσουν οι αντιδράσεις και των δικών της κατοίκων.
Ειδικά σε μια περίοδο που στην υπόλοιπη Ελλάδα γεμίζουν οι πλατείες με αγανακτισμένους πολίτες.
Από τη μια λοιπόν διατάχθηκε η αστυνομία να απομακρύνει βίαια τους μετανάστες. Και πριν ακόμη δημιουργηθεί χώρος κατάλληλος για τη φιλοξενία τους. Κι από την άλλη είδαμε να παίρνουν τα ΚΤΕΛ το πράσινο φως να κόψουν και το τελευταίο λεωφορείο προς την ορεινή Θεσπρωτία. Τιμωρία των ανθρώπων, τιμωρία του τόπου, που δεν επέτρεψαν λύση στο πρόβλημα μετανάστες χωρίς να χρειαστεί αστυνομική επέμβαση. Ή θα έπρεπε να επωμιστούν το πρόβλημα ή να ξεχάσουν πως είναι πολίτες αυτής της χώρας.
Να τονίσω πως στην περιοχή αυτή που ήθελαν να πάνε τους μετανάστες δε λειτουργεί καν αστυνομικό τμήμα. Πώς θα πήγαιναν εκεί τόσους εκατοντάδες ανθρώπους; Και όταν τα χωριά της περιοχής λόγω της διαρκούς αδιαφορίας για την ανάπτυξή τους έχουν ερημώσει από τους δικούς τους κατοίκους; Ελάχιστοι οι νέοι άνθρωποι που έχουν απομείνει. Αφού και τα σχολεία της περιοχής έχουν κι αυτά κλείσει και τα παιδάκια πρέπει να ταξιδεύουν χιλιόμετρα (μέχρι τη Μενίνα) για να μάθουν γράμματα. Γέροντες στην πλειοψηφία τους είναι εκείνοι που απέμειναν στα χωριά αυτά. Με πενιχρές συντάξεις.
Να τονίσω πως στην περιοχή αυτή που ήθελαν να πάνε τους μετανάστες δε λειτουργεί καν αστυνομικό τμήμα. Πώς θα πήγαιναν εκεί τόσους εκατοντάδες ανθρώπους; Και όταν τα χωριά της περιοχής λόγω της διαρκούς αδιαφορίας για την ανάπτυξή τους έχουν ερημώσει από τους δικούς τους κατοίκους; Ελάχιστοι οι νέοι άνθρωποι που έχουν απομείνει. Αφού και τα σχολεία της περιοχής έχουν κι αυτά κλείσει και τα παιδάκια πρέπει να ταξιδεύουν χιλιόμετρα (μέχρι τη Μενίνα) για να μάθουν γράμματα. Γέροντες στην πλειοψηφία τους είναι εκείνοι που απέμειναν στα χωριά αυτά. Με πενιχρές συντάξεις.
Θα μπορούσαν αυτοί οι άνθρωποι και με τις συνθήκες που επικρατούν να συμβιώσουν με τους εκατοντάδες μετανάστες που λογάριαζαν να εγκαταστήσουν εκεί πάνω; Σαφώς και όχι.
Το ίδιο όμως θα γίνει και τώρα. Με το κόψιμο και του τελευταίου λεωφορείου. Αδύνατον να πάνε σε γειτονικά κεφαλοχώρια για ψώνια. Αδύνατον να μετακινηθούν και προς τα αστικά κέντρα, να γράψουν φάρμακα, να επισκεφθούν γιατρούς, να κάνουν συναλλαγές με τράπεζες ή διάφορες άλλες υπηρεσίες.
Τι τους μένει; Να εγκαταλείψουν κι αυτοί οι λίγοι που έμειναν τον τόπο. Να γίνουν μετανάστες οι ίδιοι αφού δε δέχτηκαν να γίνουν τα χωριά τους τόποι των άλλων μεταναστών.
Να μπορέσουν επιτέλους και οι Τσάμηδες της γειτονικής Αλβανίας να βάλουν μπροστά τα δικά τους σχέδια. Που προβλέπουν προσάρτηση της περιοχής αυτής της Θεσπρωτίας.
Ούτε μία ούτε δύο φορές έχουν μάλιστα δηλώσει οι Τσάμηδες πως το σχέδιό τους πάει καλά και σύντομα θα υλοποιηθεί...
Ούτε μία ούτε δύο φορές έχουν μάλιστα δηλώσει οι Τσάμηδες πως το σχέδιό τους πάει καλά και σύντομα θα υλοποιηθεί...
Κι άντε μετά να κλαίνε με κροκοδείλια δάκρυα κάποιοι για το πώς μας συνέβη το μοιραίο. Λες και δεν άνοιξαν μόνοι τους την Κερκόπορτα.
Αναρωτιέμαι λοιπόν. Ποιος ακριβώς ήταν ο λόγος της απόφασης των ΚΤΕΛ; Και όποιου την ενέκρινε. Γιατί τα ΚΤΕΛ δεν ενεργούν από μόνα τους. Χρηματοδοτούνται και επομένως χρειάζονται έγκριση για τροποποίηση δρομολογίων.
Η εκδίκηση; Η τιμωρία;
Η εκδίκηση; Η τιμωρία;