Ανακοινωση

Στην Ήπειρο «την καταντικρύ, την κατά Κέρκυρα ήπειρο» κατά τον Θουκυδίδη ή «την Αρχαία Ελλάδα» κατά τον Αριστοτέλη.
Στην Ήπειρο, την «Αρχέγονη Ελλάδα» την πατρίδα της Ευρώπης – συζύγου του Δωδωναίου Δία αλλά και του Αχιλλέα.
Στην Ήπειρο, στις λαμπρές εκκλησίες της οποίας εικονίζονται μαζί με τους αγίους, ο Πλούταρχος, ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης.
Στην Ήπειρο, στα βουνά της οποίας πολέμησαν οι γόνοι των Ηρακλειδών αλλά και οι Σουλιώτες.
Στον τόπο, όπου ο βράχος δένεται με το ελάχιστο χώμα και τις ρίζες του πουρναριού και της κουμαριάς.
Στον άγονο τόπο, τον τόσο γόνιμο.
Με τις αρχαιότητες και τα μνημεία του, με τους μύθους να μπλέκονται με την πλούσια ιστορία του.
Στον τόπο αυτό ανήκουμε και εμείς.
Έχουμε το προνόμιο να βιώνουμε την ιερότητα αυτού του χώρου, να βαδίζουμε στ’ αχνάρια «των ανυπτόποδων Σελλών»

και να ακούμε το θρόισμα της ιερής βελανιδιάς.
Εδώ αναπνέουμε…

ΟΔΗΓΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ Τηλ. 210 - 5202977 (www.mourgana.gr)

ΔΗΜΟΣ ΦΙΛΙΑΤΩΝ Τηλ. 26640.29091 & 029037
ΚΕΠ ΦΙΛΙΑΤΩΝ Τηλ. 26640.29002 & 029001
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΦΙΛΙΑΤΩΝ Τηλ. 26640.22203
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΦΙΛΙΑΤΩΝ Τηλ. 26640.22393
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΦΙΛΙΑΤΩΝ Τηλ. 26640.23199
ΤΑΞΙ ΦΙΛΙΑΤΩΝ Τηλ. 26640.22026
ΤΑΞΙ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ Τηλ. 26640.41366
ΚΤΕΛ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ (ΦΙΛΙΑΤΕΣ) Τηλ. 26640.22209
ΚΤΕΛ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) Τηλ. 26650.22309
ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΥΝΟΡΙΟΦΥΛΑΚΩΝ ΛΙΑ Τηλ. 26640.41790


Επισκεφθείτε το ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ στο χωριό Τσαμαντά
Μετεωρολογικός σταθμός Τσαμαντά (Live cam)

Μπορείτε να μείνετε στους Ξενώνες που λειτουργούν στα χωριά:
Καλλιθέα Τηλ. 26640.41330
Κεραμίτσα (εκκλησία) Τηλ. 26640.41226
Κεραμίτσα (ιδιωτικός) Τηλ. 26640.41021
Κρυονέρι (Αδελφότητα Κρυονερίου) Τηλ. 26640.41651
Λια Τηλ. 26640.41602
Μηλέα (Δημοτική επιχείρηση) Τηλ. 26640.42052

Hotel «Arktouros» - Monodendri / Zagorohoria

Hotel «Arktouros» - Monodendri / Zagorohoria
Hotel «Arktouros» - Monodendri / Zagorohoria - Ioannina

«Η πίτα της Κικίτσας»

«Η πίτα της Κικίτσας»
«Η πίτα της Κικίτσας» στο Ζαγόρι

Ιππικό Πάρκο Λεπτοκαρυάς Θεσπρωτίας

Ιππικό Πάρκο Λεπτοκαρυάς Θεσπρωτίας
«Ιππικό Πάρκο Λεπτοκαρυάς Θεσπρωτίας» - ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΑΠΟ 19.00 ΕΩΣ ΑΡΓΑ / ΓΙΑ ΠΡΩΙΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΗΛ. ΣΤΟ 6978 933 655

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

"Η ΠΙΤΑ ΤΟΥ ΗΠΕΙΡΩΤΗ" στις 6 του Φλεβάρη, στο Σ.Ε.Φ.

Η ΠΙΤΑ ΤΟΥ ΗΠΕΙΡΩΤΗ - ΣΤΑΔΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑΣ, ΚΥΡΙΑΚΗ 6/2/2011, 10 π.μ.


Οι Ηπειρώτες που ανταμώνουν. Οι Ηπειρώτες που αγωνίζονται.

Οι Ηπειρώτες που δημιουργούν με τον ανθό της παράδοσης & της νεολαίας


Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος, η κορυφαία οργάνωση των αποδήμων Ηπειρωτών, με τις 400 και πλέον οργανώσεις που εκπροσωπούν 600.000 και πλέον Ηπειρώτες στο λεκανοπέδιο της Αττικής, μας προσκαλεί στην ετήσια πανηγυρική της εκδήλωση «Η ΠΙΤΑ ΤΟΥ ΗΠΕΙΡΩΤΗ».



Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 10 π.μ., στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, το μεγαλύτερο ετήσιο αντάμωμα των αποδήμων Ηπειρωτών, η κορυφαία πολιτιστική εκδήλωση της Πανηπειρωτικής. Την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας καθώς και εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας του τόπου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η «ΠΙΤΑ ΤΟΥ ΗΠΕΙΡΩΤΗ» είναι αφιερωμένη στους Ηπειρώτες που ανταμώνουν, αγωνίζονται και δημιουργούν. Με μια άγρα από τους πιο όμορφους ανθούς της ηπειρώτικης παράδοσης, με τον ανθό της ηπειρώτικης νεολαίας.

Με τη συμμετοχή ογδόντα και πλέον χορευτικών συγκροτημάτων από όλη την χώρα, με τη συμμετοχή 2.500 και πλέον χορευτών, με μια πληθώρα κορυφαίων δεξιοτεχνών της ηπειρώτικης μουσικής παράδοσης καθώς και καταξιωμένων Ηπειρωτών τραγουδιστών, η «ΠΙΤΑ ΤΟΥ ΗΠΕΙΡΩΤΗ» αποτελεί ένα τρίωρο υπερθέαμα που αναδεικνύει την πλούσια μουσικοχορευτική παράδοση της Ηπείρου.

Τραγούδια για την αγάπη και την ξενιτιά, την Ιστορία και τον ίδιο τον τόπο, διανθισμένα με ποίηση Ηπειρωτών ποιητών και στίχους από την απαράμιλλη Ηπειρώτικη λαϊκή ποίηση ορίζουν τη δομή μιας πραγματικά πρωτότυπης πολιτιστικής εκδήλωσης. Παρουσιαστές της τρεις από τους καλύτερους νέους Ηπειρώτες ηθοποιούς, η Ρηνιώ Κυριαζή, η Παρασκευή Κατσάνη και ο Νίκος Αρβανίτης. Σκηνοθέτης ο Αλέξανδρος Λαμπρίδης, Έφορος Πολιτισμού της Π.Σ.Ε.. Στοιχείο της εκδήλωσης η παράλληλη προβολή πλούσιου οπτικού υλικού από την Ηπειρώτικη φύση καθώς και τις διαδρομές των Ηπειρωτών στο χρόνο.

Ξεχωριστή στιγμή της εκδήλωσης η βράβευση Ηπειρωτών για την προσφορά τους στον Πολιτισμό, το Περιβάλλον, τη Νεολαία, την Ηπειρώτικη Αποδημία. Η αξία των βραβευόμενων κοσμεί τη φετινή μας εκδήλωση.

«Η ΠΙΤΑ ΤΟΥ ΗΠΕΙΡΩΤΗ» φέτος, με τρόπο νέο και εμπνευσμένο, φιλοδοξεί να σταθεί αντάξια στη σημασία μιας τέτοιας Πανηπειρωτικής σύναξης σε τέτοιους, δύσκολους καιρούς. Τώρα που, περισσότερο από άλλοτε, το ίδιο το Ηπειρώτικο αντάμωμα έχει ξεχωριστή σημασία. Τώρα που χρειάζεται να ανακαλύψουμε ξανά την αξία της συλλογικής έκφρασης και δημιουργίας. Κι είναι για αυτό που φέτος η συμμετοχή των συμπατριωτών μας και των φίλων της Ηπείρου θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Γιατί τώρα το νιώθουμε περισσότερο από άλλοτε: Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.
 
ΠΑΝΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το δελτίο τύπου μάς έστειλε ο Konstantinos Konis και τον ευχαριστούμε πολύ!



Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Τα μάθατε τα νέα από τη Γλούστα;

Νέα από τη Γλούστα!

Ο Δημήτρης Ζώτος κι η Ζωίτσα του Γιάννη Πελέχα χώρισαν! (Το 1873, αλλά εγώ τώρα τόμαθα...!!!)

(Αφιερωμένο στον Χριστόφορο)

Ένα ιστορικό ντοκουμέντο από τον Μιχάλη Πασιάκο [La Bastia], τον οποίο και ευχαριστώ θερμά!
 

( Μιχάλη, μήπως είναι από το WikiLeaks ...? )

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας και ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου από την αδελφότητα Γλούστας

Δείτε το βίντεο από την εκδήλωση:
http://www.youtube.com/watch?v=EuK_ncFFQ24&feature=player_embedded

Στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Μουργκάνας, πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας από τους φίλους και τα μέλη της Αδελφότητας Κεφαλοχωρίου (Γλούστας) Θεσπρωτίας
Το φλουρί έτυχε στον κ. Θωμά Ζώη, ενώ η πίτα ήταν προσφορά του κ. Κώστα Τσάνου.
Στη συνέχεια ακολούθησε Απολογισμός Πεπραγμένων και εκλογή του νέου Δ.Σ. της Αδελφότητας.
Μετά τις Αρχαιρεσίες γευτήκαμε τις παραδοσιακές πίτες της κ. Λαμπρινής Χίνου και ακολούθησε ένα μικρό γλέντι με κρασί και χορό.
Ανταλλάξαμε ευχές για ένα χαρούμενο και ευτυχισμένο χρόνο.

Το νέο Δ.Σ. κατά αλφαβητική σειρά:

1. Μαρίνη Γεωργία.

2. Μπλέτσας Βασίλης.

3. Μούτσος Σωτήρης.

4. Ντάφλος Βασίλης.

5. Ντάφλος Φάνης.

6. Πανταζόπουλος Ανδρέας.

7. Πέλεχας Βασίλης.

8. Τσοπόκης Βασίλης.

9. Χίνου Σωτηρία.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Αναστασία Σταύρου Μπλέτσα.

Πηγή: ιστολόγιο "η Διαδρομή"

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Το επάγγελμα του καλαντζή



Από το βιβλίο των Χρήστου Δ. Τσέρη και Φωτίου Ν. Γκανιά:
 "Οι ρίζες μας"
(ιστορική και λαογραφική έρευνα για το Βαβούρι Θεσπρωτίας
 και τις οικογένειές του)

 

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Οι καλαντζήδες της Μουργκάνας



Από το βιβλίο των Χρήστου Δ. Τσέρη και Φωτίου Ν. Γκανιά: "Οι ρίζες μας"
(ιστορική και λαογραφική έρευνα για το Βαβούρι Θεσπρωτίας και τις οικογένειές του)
στο οποίο υπάρχουν εκτός από τα γενεαλογικά δέντρα του Βαβουρίου και πάρα πολλά ιστορικά
 και πολιτιστικά στοιχεία που αφορούν γενικότερα τα χωριά της Μουργκάνας.

Είναι μια πολύ σοβαρή και αξιόλογη δουλειά που προσφέρει σε όλους μας, και διασώζει με τον τρόπο αυτό, πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό από το πλούσιο παρελθόν του τόπου μας.

Σημ. Πληροφορίες για τους καλαντζήδες και τη γλώσσα τους (τα αλειφιάτικα)
μπορείτε να βρείτε και εδώ... >>>

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Ο Άγιος Δονάτος, προστάτης της Θεσπρωτίας

[Χαίροις τῆς Εὐροίας θεῖος ποιμήν, καὶ Παραμυθίας, πολιοῦχος καὶ ἀρωγός·
χαίροις Θεσπρωτίας, τὸ κλέος Ἱεράρχα, καὶ τῆς Ἠπείρου πάσης, Δονᾶτε καύχημα.]

Άγιος Δονάτος, επίσκοπος Ευροίας Ηπείρου
«Τὶς μὴ Δονᾶτον δοξάσει ἐν τοῖς λόγοις,
Ὃν περ τὰ ἔργα πανταχοῦ ἐδόξασαν.»
 
Ο Άγιος Δονάτος έζησε κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα Θεοδοσίου του Μεγάλου (379 - 395 μ.Χ.). Γεννήθηκε περί το 330 μ.Χ. στην Εύροια, που ήταν μια από τις 12 πόλεις της αρχαίας Ηπείρου και ήταν χτισμένη στην θέση όπου σήμερα βρίσκεται το χωριό Χόικα, και μορφώθηκε στο Βουθρωτό της Ηπείρου. Σε ηλικία τριάντα ετών χειροτονήθηκε Επίσκοπος Ευροίας και αρχιεράτευσε επί εξήντα χρόνια. Δένεται με τον κόσμο και σύντομα γίνεται πολύ αγαπητός. Ανέπτυξε πολυσχιδή δραστηριότητα υπέρ του ποιμνίου του ενώ παροιμιώδης παρέμεινε η μέριμνά του για τους πτωχούς και αδυνάτους της επαρχίας του. Για όλες αυτές τις αρετές ο Θεός του έδωσε το χάρισμα να θαυματουργεί. Μετείχε δε, αγωνιζόμενος κατά του Αρειανισμού και των Πνευματομάχων, στη Β' Οικουμενική Σύνοδο της Κωνσταντινούπολης το 381 μ.Χ. η οποία και συμπλήρωσε το Σύμβολο της Πίστεως της συνόδου της Νίκαιας το 325 μ.Χ.

Άλλες πηγές θεωρούν ότι ο Άγιος καταγόταν από τη Δύση, αφού το όνομα αυτό ήταν πολύ διαδεδομένο εκεί. Στις λατινικές πηγές παρατηρείται σύγχυση μεταξύ του Αγίου Δονάτου, Επισκόπου Ευροίας, και του ομωνύμου του Επισκόπου Αρητίου Τυρρηνίας, ο οποίος μαρτύρησε επί Ιουλιανού του Παραβάτου. Αυτό ήταν εύκολο να συμβεί, αφενός μεν λόγω της συνωνυμίας, αφετέρου δε διότι η Επισκοπή Ευροίας υπαγόταν Εκκλησιαστικά στη Δύση, αν και πολιτικά ανήκε στο Βυζάντιο.

Στιγμές από τον βίο του Αγίου Δονάτου.
Οι αγιολογικές πηγές μαρτυρούν πλήθος θαυμάτων από τον Άγιο. Στο Συναξάρι αναφέρεται και το θαύμα του Αγίου που φόνευσε τον δράκοντα. Κοντά στην Εύροια υπήρχε ένα χωριό που ονομαζόταν Σωρεία, στο οποίο υπήρχε μία πηγή, από την οποία, όποιος έπινε, πέθαινε. Όταν ο Άγιος πληροφορήθηκε το γεγονός, πήρε μαζί του και άλλους ιερείς και πήγε στην πηγή. Την στιγμή που έφθασε εκεί, ακούσθηκε μία βροντή. Αμέσως εμφανίσθηκε μπροστά του ένας δράκοντας, που είχε την φωλιά του στην πηγή. Μόλις ο Άγιος έστρεψε το βλέμμα του και είδε το θηρίο, πήρε στα χέρια του το σχοινί, με το οποίο κτυπούσε τον όνο επάνω στον οποίο επέβαινε, χτύπησε το θηρίο στη ράχη, που έπεσε νεκρό στο έδαφος. Στην συνέχεια ο Άγιος ευλόγησε την πηγή, ήπιε πρώτος αυτός νερό απ' αυτή και, ακολούθως, προέτρεψε και τους άλλους να πιουν χωρίς κανένα φόβο. Εκείνοι, πράγματι, ήπιαν και ευφράνθηκαν και επέστρεψαν ασφαλείς στις οικίες τους. Θρυλείται μάλιστα πως το χωριό πήρε αργότερα το όνομα Γλυκή διότι ο Άγιος μετέτρεψε με το θαύμα του το νερό σε γλυκό και πόσιμο.

Ανάμεσα στα πολλά θαύματα που του αποδίδονται είναι και εκείνο κατά το οποίο ο Άγιος Δονάτος λέγεται πως ανάστησε κάποιο νεκρό, για να πιστοποιήσει την αποπληρωμή ενός δανείου σε έναν τοκογλύφο, που προσπάθησε να εξαπατήσει την γυναίκα του μετά τον θάνατο του καθώς επίσης και πως ύστερα από δικές του παρακλήσεις στον θεό, διεκόπη μια παρατεταμένη ξηρασία που απειλούσε την περιοχή με μεγάλη καταστροφή.

Η φήμη των θαυμάτων του Αγίου Δονάτου, έφθασε μέχρι τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο τον Μεγάλο, ο οποίος τον κάλεσε στην Κωνσταντινούπολη για να θεραπεύσει την θυγατέρα του που έπασχε από δαιμόνιο. Ο Άγιος θεράπευσε τη βασιλόπαιδα και ο Θεοδόσιος του πρόσφερε τόπο στον Ομφάλιο Ηπείρου και χρήματα, προκειμένου ο Άγιος να ανεγείρει ναό. Στην τοποθεσία αυτή σώζονται ερείπια αρχαίου ναού, που χρονολογείται όμως από την εποχή του Δεσποτάτου της Ηπείρου. Είναι πιθανό ο νεότερος αυτός ναός να οικοδομήθηκε επί των θεμελίων εκείνου, τον οποίο έχτισε ο Άγιος, διότι κατά τις ανασκαφές βρέθηκε και παλαιοχριστιανικό υλικό. Ο Άγιος Δονάτος «εἰς μακρὸν γῆρας ἐλάσας, ἀπῆλθε», μάλλον το 388 μ.Χ. και ενταφιάσθηκε πλησίον του ανωτέρου ναού σε μνημείο, το οποίο κατά την παράδοση είχε ο ίδιος ετοιμάσει.

O Άγιος Δονάτος εκτός από την Εύροια, δραστηριοποιείται στην πόλη Ισορεία, οπού βρισκόταν στην θέση της σημερινής Γλυκής, στις πήγες του Αχέροντα, και στην πόλη Ομφάλιον όπου η ιστορία αναφέρει, πως στο σημείο αυτό ήταν η πύλη του Άδη, το σημείο όπου από την Αχερουσία λίμνη, οι ψυχές των νεκρών ανθρώπων μεταφερόταν από τον Χάροντα στο Νεκρομαντείο και στον κάτω κόσμο.

Η μνήμη του Αγίου Δονάτου ο οποίος είναι πολιούχος της πόλεως της Παραμυθιάς και τιμάται ιδιαίτερα σε ολόκληρη τη Θεσπρωτία στην οποία είναι πολύ διαδεδομένο το όνομα Δονάτος και Αηδόνης (από παράφραση του Αη Δονάτος), εορτάζεται κάθε χρόνο στις 30 Απριλίου. Την ημέρα αυτή η Παραμυθιά τελεί υπό αργία, γίνεται λιτανεία της εικόνας του, καθώς και ορισμένων οστών που σώζονται στον ομώνυμο Ιερό Ναό στο κέντρο της πόλης.
 
 
Πηγές:
  1. ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ, ΦΙΛΙΑΤΩΝ, ΓΗΡΟΜΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΓΑΣ
  2. paramythia-online
  3. Ορθόδοξος Συναξαριστής

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

"Λαϊκές ιστορίες της Μουργκάνας"

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση από την εφημερίδα: "Η ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ", για την ανάδειξη και την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Μουργκάνας, την οποία απόλυτα στηρίζουμε!

Ο τόπος μας χρειάζεται παρόμοιες πρωτοβουλίες που θα έχουν ως πρωτεργάτες και πρωτοπόρους τους νέους και τους μαθητές οι οποίοι αποτελούν το μέλλον της χώρας μας και θα πρέπει όλοι μας να βοήθήσουμε σ' αυτό, όπως και όσο μπορούμε ο καθένας μας.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας θα προσφέρουμε σε όποιο σχολείο της Θεσπρωτίας θέλει, πέντε βιβλία του Μαυρονορίτη και Γλουστινού συγγραφέα Γιάννη Θ. Μούτσιου: "ΤΑ ΠΑΝΩΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ" τα οποία αφιλοκερδώς προσφέρει ο γιος του Θωμάς Μούτσιος, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά!

Όποιος ενδιαφέρεται για τα βιβλία μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στη διεύθυνση: glousta@gmail.com για να του τα αποστείλουμε δωρεάν.


φωτό: Γιάννης Βέλλης
 Τα σχολεία, εκτός από χώρος δημιουργίας και γνώσης, μπορούν να αποτελέσουν παράλληλα ένα συνδετικό κρίκο με την ιστορία του κάθε τόπου. Πειραματικά για τη Μουργκάνα θα μπορούσε να ξεκινήσει μια προσπάθεια μέσα από αυτά ώστε να καταγραφούν μαρτυρίες από τη ζωή της περιοχής και να δοθούν – ως βιβλιογραφία- σε μελετητές ή ενδιαφερόμενους για τα μέρη μας.

Αφού δοκιμαστεί το πείραμα αυτό και έχει στοιχεία επιτυχίας, θα μπορεί να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Θεσπρωτία. Πιστεύω, όπως και εκλεκτοί φίλοι που το συζητήσαμε, ότι θα έχει μεγάλη επιτυχία. Παραθέτω ένα υπόδειγμα – ως βοήθημα- που μπορεί να συμπληρωθεί ή να διορθωθεί από τον εκπαιδευτικό κόσμο και άλλους ενδιαφερόμενους. Στηρίζοντας το εγχείρημα σε όλη του την πορεία.

Γιάννης Βέλλης


ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ:

“Λαϊκές ιστορίες της Μουργκάνας”

Μια προσέγγιση μαθητών στη λαογραφία της περιοχής

Οι ιστοσελίδες της Θεσπρωτίας……………, υπό την Αιγίδα της Ομοσπονδίας Μουργκάνας, διοργανώνουν διαγωνισμό κειμένου με τις τρεις καλύτερες λαϊκές ιστορίες της Μουργκάνας – όπως αυτές μεταφέρθηκαν μέσα από τον προφορικό λόγο από γενεά σε γενεά. Οι βραβευμένες ιστορίες θα τιμηθούν με αναμνηστική πλακέτα και δίπλωμα όπου θα αναφέρεται το Σχολείο, ο επιμελητής δάσκαλος / -α ή καθηγητής/ – τρια και ο μαθητής που τη γράφει (και θα παραμείνουν στο χώρο του Σχολείου μετά τη βράβευση).

Σε όλες τις συμμετοχές θα δοθεί αναμνηστικό δίπλωμα.

* Στους τρεις βραβευθέντες μαθητές θα δοθούν και δώρα από χορηγίες που θα ανακοινωθούν εγκαίρως.

Η Επιτροπή αξιολόγησης των λαϊκών ιστοριών θα αποτελείται από έναν καθηγητή/ – τρια ή δάσκαλο/ – α από κάθε Σχολείο που συμμετέχει και δεν θα έχει συμμετοχή ως επιμελητής εργασίας κάποιου μαθητή που συμμετέχει στον διαγωνισμό.

Οι νικητές θα βγουν μέσα από αυξημένη πλειοψηφία [2/3 της Επιτροπής Αξιολόγησης].

Στον Διαγωνισμό λαϊκών ιστοριών, μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές των Σχολείων του Δήμου Φιλιατών Θεσπρωτίας και όσα Σχολεία θέλουν από το Νομό Θεσπρωτίας.

Η τελευταία ημέρα παράδοσης της συμμετοχής είναι η 30η Μαΐου 2011.

Τον Οκτώβριο 2011, θα ανακοινωθούν οι νικητές σε όλα τα σχολεία που έχουν δηλώσει συμμετοχή και στις ιστοσελίδες………………..

* Όλες οι συμμετοχές θα δημοσιευθούν σε μόνιμη θέση στις ιστοσελίδες που συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή και ίσως σε επόμενη φάση να εκδοθεί ένα βιβλίο που θα τις κάνει γνωστές σε όλες τις βιβλιοθήκες της χώρας, με τη βοήθεια ενός ή περισσοτέρων χορηγών.

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

"Η ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ"

Μια νέα εκδοτική προσπάθεια άρχισε ο συμπατριώτης μας δημοσιογράφος Γιάννης Βέλλης με την εφημερίδα:
 "Η ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ" και το ομώνυμο ιστολόγιό του στο διαδίκτυο:[http://thesprotiapress.wordpress.com/]

Όπως μαρτυρά και ο τίτλος της εφημερίδας βασικό σημείο αναφοράς της είναι η Θεσπρωτία και όπως λέει και ο ίδιος στο εισαγωγικό του σημείωμα: " Η εφημερίδα μας, “Η ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ”, έρχεται για να υπενθυμίζει τι χάσαμε, τι μπορούμε να κερδίσουμε πάλι, μέσα από ένα θετικό λόγο προτάσεων, κρίσεων αλλά και να παρουσιάσει ότι κρίνει σκόπιμο για την ενημέρωση της Θεσπρωτίας. Ας σκεφτούμε ο καθένας μας, από τη θέση που έχει, τι έγινε…και θα δούμε μαζί τη συνέχεια."

Τέτοιες προσπάθειες είναι αξιέπαινες και τις έχει απόλυτη ανάγκη όλη η Θεσπρωτία που ναι μεν βρίσκεται στο βορειοδυτικότερο άκρο της Ελλάδας, θα μπορούσε όμως να παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη όλης της χώρας μια και είναι η βασική πύλη εισόδου από την Ευρώπη. Επίσης είναι ένα μέρος παρθένο με καταπληκτικές ομορφιές και σημαντικότατο ιστορικό και πολιτιστικό παρελθόν.

"Καλοτάξιδη", Γιάννη, η εφημερίδα σου στον ωκεανό της ενημέρωσης, με τις καλύτερες ευχές όλων μας!

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Γλουστινοί και Γλουστινές



Τις φωτογραφίες έστειλε με e-mail ο Σταύρος Μουζίνας και τον ευχαριστώ πολύ γι' αυτό!

Υπενθύμιση:
[Αν κάποιος χωριανός (ή μη) έχει παλιές φωτογραφίες ή άλλο υλικό που θα ήθελε να δημοσιευθεί
στο blog της Γλούστας, μπορεί να μας τα στείλει με e-mail στη διεύθυνση: glousta@gmail.com]

Η Βαγγελιώ Μούτσου

Η Βαγγελιώ Μούτσου αρμέγει τη γίδα της

Από το βιβλίο του Μαυρονορίτη Γιάννη Θ. Μούτσιου: "ΤΑ ΠΑΝΩΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ",
[ΗΠΕΙΡΟΣ - ΑΛΒΑΝΙΑ - ΜΑΥΡΟΝΟΡΟΣ - ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗ]



Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Θρησκευτικά μνημεία της Μουργκάνας

Από το βιβλίο του Μαυρονορίτη Γιάννη Θ. Μούτσιου: "ΤΑ ΠΑΝΩΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ",
[ΗΠΕΙΡΟΣ - ΑΛΒΑΝΙΑ - ΜΑΥΡΟΝΟΡΟΣ - ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗ]

Θεσπρωτία και θρησκευτικός τουρισμός



Φωτό: Γιάννης Βέλλης

Στη Θεσπρωτία έχουμε αρκετά θρησκευτικά μνημεία, μοναστήρια, ναούς που μπορούν να τραβήξουν τόσο τον ντόπιο επισκέπτη όσο και τον πιστό που μέσα από τον τουρισμό στην περιοχή θα θέλει με κάποια αφορμή να τα επισκεφθεί. Κάποια από αυτά, τα λιγότερο γνωστά, δεν έχουν συντηρηθεί σωστά, δεν έχουν ικανοποιητική πρόσβαση και φυσικά στερούνται κοντινά καταλύματα για ενοικίαση ώστε να γίνονται πόλος έλξης επισκεπτών με θρησκευτική ευαισθησία ή αρχαιολογικό ενδιαφέρον.

Ίσως μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει η κατάλληλη μελέτη για ένα τέτοιο τουρισμό που θα έφερνε έσοδα, θα έδινε κίνητρο να επισκεφθούν το νομό μας και για άλλες δραστηριότητες και παράλληλα θα βοηθούσε στην ενοικίαση χώρων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ίσως, από την άλλη, να θεωρούν οι περισσότεροι ότι αυτή η μορφή τουρισμού ανήκει αποκλειστικά στην εκκλησία και ότι αυτή θα πρέπει να το οργανώσει καλύτερα. Αλλά ο τουρισμός έχει πολλές μορφές και είναι λάθος να λέμε ότι αυτό ανήκει σε αυτούς, αυτό σε άλλους, διαμελίζοντάς τον και όχι σε μια συνολική πολιτική για το Νομό Θεσπρωτίας.

Δεν ξέρουμε γιατί μέχρι τώρα αγνοήθηκε ή δεν οργανώθηκε σωστά. Ούτε φυσικά έχει τόση σημασία όσο η απόφαση για δράσεις σε αυτό τον τομέα, τώρα με την εφαρμογή του «Καλλικράτη». Διαδικτυακά βλέπουμε ότι προβάλλονται από τοπικά blogs και ιδιώτες ενώ η διαφήμισή τους είναι σχετικά περιορισμένη από την πολιτεία ή την τοπική αυτοδιοίκηση.

Ελπίζουμε, σύντομα, αυτό να αλλάξει και ο κάθε δήμος με πρώτη την περιφέρεια Ηπείρου να κάνουν βήματα για ένα θρησκευτικό τουρισμό που θα αναδείξει τη Θεσπρωτία, όπως και όλη την Ήπειρο, στη θέση που της πρέπει. Θα είμαστε στο πλευρό τους σε αυτή την προσπάθεια.

Γιάννης Βέλλης

Πηγή: "Η ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ"
Εφημερίδα για τη Θεσπρωτία & την Ομογένεια

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Το σχολείο της Γλούστας

Τότε...
Από το βιβλίο του Μαυρονορίτη Γιάννη Θ. Μούτσιου: "ΤΑ ΠΑΝΩΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ",
[ΗΠΕΙΡΟΣ - ΑΛΒΑΝΙΑ - ΜΑΥΡΟΝΟΡΟΣ - ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗ]

Σήμερα...

Το σχολείο αυτό, από το οποίο πέρασαν εκατοντάδες Γλουστινοί και Γλουστινές και έμαθαν τα πρώτα τους γράμματα, παραμένει κλειστό εδώ και αρκετές δεκαετίες και είναι πλέον σίγουρο πως δεν πρόκειται να ξαναανοίξει ποτέ (!) όπως και τα σχολεία που υπήρχαν σε όλα τα γύρω χωριά!

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως σε ολόκληρη την περιοχή της Μουργκάνας λειτουργεί ΜΟΝΟ το μονοθέσιο δημοτικό σχολείο στη Λεπτοκαρυά με 6 μαθητές συνολικά (!!!), ενώ για φέτος (σχ. έτος 2010-2011) τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας (σημ.: έκλεισαν) τα νηπιαγωγεία Αγ. Πάντων και Τσαμαντά καθώς και τα δημοτικά σχολεία Αετού και Αγίων Πάντων [Αρ. Πρωτ.: Φ.2.1/5138, 15 Οκτ. 2010].

Παραφράζοντας τη ρήση του πατροΚοσμά: "όταν κλείνει ένα σχολείο / ανοίγει μια φυλακή",
στην ελληνική επαρχία συμβαίνει το εξής: "όταν κλείνει ένα σχολειό / ερημώνει ένα χωριό...!"

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

"Ομορφιές των Πανωχωρίων"

Η θέα από τα Μουτσάτικα στη Γλούστα είναι καταπληκτική. Σε πρώτο πλάνο φαίνεται το σχολείο και ο Αϊ Νικόλας ενώ στο βάθος διακρίνεται το Γαρδίκι, κάτω από το επιβλητικό βλέμμα της Βελούνας.

Από το βιβλίο του Μαυρονορίτη Γιάννη Θ. Μούτσιου: "ΤΑ ΠΑΝΩΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ",
[ΗΠΕΙΡΟΣ - ΑΛΒΑΝΙΑ - ΜΑΥΡΟΝΟΡΟΣ - ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗ]

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Αρχιμανδρίτης Φιλήμων Κίτσιος, ηγούμενος της μονής Θεολόγου

Ο αρχιμανδρίτης Φιλήμων Κίτσιος, ηγούμενος της μονής Θεολόγου (Δελβίνου), εμπνευστής και οργανωτής του αγροτικού αγώνα κατά την πρώτη περίοδό του (1858 - 1913).

Οι κάτοικοι των 16 χωριών και των εξαρτημάτων τους ξεσηκώθηκαν σε έναν πολυετή αγώνα (1858 - 1930) εναντίον των Σεϊκάτων και Ντεμάτων, αγάδων του Φιλιατιού υπερασπιζόμενοι το προνόμιο που είχαν λάβει να θεωρούνται Κεφαλοχώρια και όχι τσιφλίκια των τούρκων.

Πραγματοποίησαν έτσι έναν αγροτικό ξεσηκωμό διεκδικώντας τα δίκαιά τους αρκετά πιο πριν από το αγροτικό κίνημα στο Κιλελέρ που έγινε το 1910.

Από το βιβλίο του Μαυρονορίτη Γιάννη Θ. Μούτσιου: "ΤΑ ΠΑΝΩΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ", [ΗΠΕΙΡΟΣ - ΑΛΒΑΝΙΑ - ΜΑΥΡΟΝΟΡΟΣ - ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗ]

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Γιατί τα Πανωχώρια της Μουργκάνας έγιναν τσιφλίκια;

Ένα ιστορικό ντοκουμέντο από την εφημερίδα "Θεσπρωτία" και τίτλο: "Γράμματα από το ΛΟΝΔΙΝΟΝ" του κ. Χρ. Καίσαρη το οποίο δανειζόμαστε από το βιβλίο των Χρήστου Δ. Τσέρη και Φωτίου Ν. Γκανιά: "ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΜΑΣ", μας πληροφορεί για την προσπάθεια που έγινε και τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν ώστε τα Πανωχώρια της Μουργκάνας να γίνουν τσιφλίκια των αγάδων του Φιλιατιού.

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Τελικά ήταν 555 ή 600 οι κάτοικοι της Γλούστας(;)

Πολύ ελπιδοφόρο είναι το ότι με το δημοσίευμά μας σχετικά με τον πληθυσμό των χωριών της Μουργάνας, και της Ηπείρου γενικότερα, ασχολήθηκαν πολλά ηλεκτρονικά μέσα της Θεσπρωτίας και τους ευχαριστούμε πολύ γι' αυτό. Ελπίζουμε όχι για λόγους εντυπωσιασμού μόνο, αλλά και ουσίας.

Φαίνεται όμως πως μεγαλύτερη σημασία δίνουμε -κάποιοι- στα απόλυτα νούμερα σχετικά με τον πληθυσμό των ακριτικών χωριών μας και όχι στη ρίζα του προβλήματος που είναι η ερήμωση και η εγκατάλειψή τους και τι μπορεί, έστω και τώρα, να γίνει για να αντιστραφεί αυτό ! Έτσι το θέμα δεν είναι αν οι κάτοικοι της Γλούστας ήταν 555 ή 600 [όπως είδα μια συζήτηση να γίνεται στο facebook!], αλλά πόσοι είναι σήμερα και κυρίως πόσοι θα είναι αύριο !!!


Επίσης, σήμερα που ελάχιστοι κατοικούν μόνιμα στα χωριά της Μουργκάνας, υπάρχει μια ΠΕΡΙΕΡΓΗ αντιπαλλότητα μεταξύ όσων κατάγονται από διαφορετικά χωριά λες και δεν είμαστε όλοι από τα Πανωχώρια της Μουργκάνας.

Ίσως θα έπρεπε να διαβάσουμε περισσότερο την ιστορία του μαρτυρικού αυτού τόπου και να παραδειγματιστούμε από τον αγώνα των Πανωχωριτών τον προηγούμενο αιώνα, που σε εποχές δύσκολες επέδειξαν περισσότερη αλληλεγγύη και ομόνοια! Και φυσικά πέτυχαν πάρα πολλά!!!


Όσο για το δημοσίευμα στο blog :"ΦΙΛΙΑΤΕΣ - ΡΑΔΙΟΦΙΛΙΑΤΙ" ειλικρινά δεν κατάφερα να καταννοήσω, ας με συγχωρήσει γι' αυτό, ούτε το περιεχόμενο αλλά ούτε και το ύφος του γράφοντος...
 

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Παραδοσιακές στολές της Γλούστας


Από το βιβλίο του Μαυρονορίτη Γιάννη Θ. Μούτσιου: "ΤΑ ΠΑΝΩΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑΣ", [ΗΠΕΙΡΟΣ - ΑΛΒΑΝΙΑ - ΜΑΥΡΟΝΟΡΟΣ - ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗ]

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Ο πληθυσμός της Γλούστας

Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, πριν από μερικές δεκαετίες στη Γλούστα, αλλά και σε όλα τα ακριτικά χωριά της Μουργκάνας, κατοικούσαν αρκετές εκατοντάδες (και σε μερικά χωριά χιλιάδες) κάτοικοι. Όλα αυτά βέβαια πριν από τον Β' παγκόσμιο πόλεμο, γιατί μετά τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά...
Φέτος το Μάρτη θα γίνει απογραφή του πληθυσμού στη χώρα μας και τα δεδομένα για την περιοχή της Μουργκάνας θα είναι εξόχως αποκαρδιωτικά! Κάθε χρόνος που περνάει, κάθε μήνας που περνάει, κάθε μέρα που περνάει όλο και λιγοστεύουν οι ήδη λιγοστοί κάτοικοι που επιμένουν ακόμη να ζουν στη μεθόριο της Ελλάδας και να "φυλάν Θερμοπύλες" χωρίς απολύτως καμία μέριμνα και καμία βοήθεια από την επίσημη πολιτεία. Και η κατάσταση μάλλον θα επιδεινωθεί με τον "Καλλικράτη" και τα "νέα μέτρα εξοικονόμησης πόρων" που άρχισαν ήδη να εφαρμόζονται στις ακριτικές μας περιοχές.

Ποια θα είναι η συνέχεια; Το μέλλον θα δείξει... Το οποίο για τα Πανωχώρια της Μουργκάνας δεν φαίνεται να είναι και πολύ λαμπρό.

Το 1850 η Γλούστα κατοικούνταν από 110 χριστιανικές οικογένειες.

Το 1895-96 μια Τουρκική στατιστική του Καζά των Φιλιατών αναφέρει πως στη Γλούστα κατοικούσαν 555 κάτοικοι, παρ' όλο που λίγα χρόνια νωρίτερα (1866) αρκετές οικογένειες (29) είχαν φύγει από το χωριό και πήγαν να ζήσουν στο Μαυρονόρος!

Το 1899 είχε σχολείο με 30 μαθητές.

Στην απογραφή που έγινε αμέσως μετά την απελευθέρωση της Ηπείρου από τους Τούρκους το 1913, αναφέρονται 609 κάτοικοι.

Στην απογραφή του 2001 η Γλούστα είχε 51 κατοίκους.

Στην απογραφή του 2011...


[Τα στοιχεία είναι από το βιβλίο των Χρήστου Δ. Τσέρη και Φωτίου Ν. Γκανιά: "Οι ρίζες μας" (ιστορική και λαογραφική έρευνα για το Βαβούρι Θεσπρωτίας και τις οικογένειές του)
και από το βιβλίο του Μαυρονορίτη Γιάννη Θ. Μούτσιου: "Τα Πανωχώρια της Μουργκάνας".]

Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Άλλος ποζάρει κι άλλος έχει τη χάρη!

Βαγγέλης, Σταύρος και Δημήτρης Πουλίζος έχουν στυλ μεγαλοτσέλιγκα,
η Αθηνά Πουλίζου-Χίνου έχει όμως το κοπάδι (και τη χάρη!).

Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

"ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΚΥΚΝΟΥ" από την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος

Ειδική παρουσίαση της νέας ταινίας του Νίκου Τζίμα "ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΚΥΚΝΟΥ"
από την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος.

Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος, η κορυφαία αποδημική οργάνωση των Ηπειρωτών, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της, παρουσιάζει στους απόδημους Ηπειρώτες τη νέα ταινία του Ηπειρώτη σκηνοθέτη Νίκου Τζίμα «Το πέταγμα του Κύκνου», μια ταινία που γυρίστηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος της, στην Ήπειρο.

Ο Ηπειρώτης σκηνοθέτης Νίκος Τζίμας μετά τις ταινίες «Ο άνθρωπος με τα Γαρύφαλλο» « Ο Αστραπόγιαννος» « Τα χρόνια της θύελλας» « Ο Τάφος των εραστών», κ.α., επιστέφει με μια διεθνή συμπαραγωγή γεμάτη δράση και με ένα εντυπωσιακό καστ Ελλήνων και ξένων ηθοποιών.

Το «Πέταγμα του Κύκνου» είναι το πέταγμα της ψυχής στην ελευθερία, στην ομορφιά, στη μαγεία της φύσης και του έρωτα.

Είναι μια αναφορά σε ότι χάνουμε, στη δίνη του σύγχρονου τρόπου ζωής, κάπου ανάμεσα στις συμπληγάδες της καριέρας και της οικονομικής επιτυχίας.

Η ταινία που θα ανέβει την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου σε 70 αθηναϊκούς κινηματογράφους και θα έχει «Επίσημη Πρώτη» την Δευτέρα 17 Ιανουαρίου στον κινηματογράφο «ΑΤΤΙΚΟΝ», προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους Ηπειρώτες της Αθήνας από την ΠΣΕ, την Κυριακή 16 Ιανουαρίου και ώρα 12 το μεσημέρι, στον  κινηματογράφο «ΟΠΕΡΑ», Ακαδημίας και Ιπποκράτους γωνία.
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη και χωρίς προσκλήσεις.

Το τρέιλερ της ταινίας μπορείτε να δείτε εδώ: http://www.theflightoftheswan.com/


Από το Γραφείο Τύπου της ΠΣΕ
[Ευχαριστούμε τον Κων/νο Κόνη που μας έστειλε την είδηση]
Η ODEON παρουσιάζει μια διεθνή παραγωγή του Νίκου Τζίμα, με ένα εντυπωσιακό cast Ελλήνων και ξένων ηθοποιών.
Το πέταγμα του κύκνου είναι το πέταγμα της ψυχής μας στην ομορφιά της ζωής και της αγάπης, στην μαγεία της φύσης και του έρωτα, σε ό,τι χάσαμε στη δίνη του σύγχρονου τρόπου ζωής, των μεγάλων εντάσεων, των μεγάλων ταχυτήτων, στο κυνήγι της καριέρας και της οικονομικής επιτυχίας.

Η συγκλονιστική ιστορία του Αλέξη, ενός “golden boy”, που υπηρέτησε το κέρδος αψηφώντας τις συνέπειες.

Οι εκκλησίες της Γλούστας





Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Στοιχεία για τη Γλούστα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Filiatwn/18_8_15_DD_Kefaloxoriou/18_8_15_DD_Kefaloxoriou.htm
Διαβάστε στην ιστοσελίδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στατιστικά στοιχεία και πληροφορίες που αφορούν τη Γλούστα και βρείτε πολλούς σχετικούς συνδέσμους / links.